Dlaczego język polski jest ważny?

Podręczniki do języka polskiego od zawsze opierały się przede wszystkim na fragmentach lektur i tekstach źródłowych. Z kolei zadaniem ucznia było ich przeczytanie, a następnie opracowanie lub analiza i interpretacja według określonego klucza. Często pojawiały się też zadania skupiające się na stylistycznej oraz ortograficznej stronie języka. Minusem podręczników starego typu była nieprzystępna szata graficzna i mało kreatywne oraz ciekawe zadania. A jak jest teraz? Czy podręcznik do języka polskiego oblicza epok 3.1 to przykład odświeżonego i pełnego kreatywnych rozwiązań podręcznika?

Nowa, odświeżona seria podręczników

Oblicza epok to seria podręczników do polskiego, która stale się rozwija. Widać, że autorzy starają się, aby książki były jak najbardziej przystępne dla korzystających z nich uczniów. Dlatego w nowej edycji podręczników z tej serii znajdziemy mnóstwo nowatorskich rozwiązań, których celem jest pobudzenie ciekawości w młodzieży. I tak w Oblicza epok 3.1 uczniowie będą mieli okazję rozwijać swoje umiejętności pisania i mówienia dzięki atrakcyjnym zadaniom. Wiele z ćwiczeń wręcz zachęca do samodzielnego myślenia i wyjścia poza schemat. 

Rozwiązania dla młodych uczniów

Trzecia część podręcznika skupia się głównie na okresie dwudziestolecia międzywojennego. Dlatego przez większą część roku szkolnego uczniowie będą poznawać literaturę wojenną i międzywojenną. Jednocześnie w podręczniku zawarte zostały luźniejsze teksty źródłowe oraz odnośniki do współczesnych form sztuki (jak: filmy wojenne czy powieści graficzne przedstawiające brutalność i bezsens wojny).

Wszystko, co warto wiedzieć na temat podręcznika do języka polskiego Oblicza epok 3.1 do szkoły:

– skierowany do uczniów klas trzecich szkół ponadpodstawowych,

– skupia się na epoce dwudziestolecia międzywojennego,

– dominacja literatury międzywojennej i wojennej, 

– nowa, odświeżona wersja z naciskiem na przystępność,

– atrakcyjna szata graficzna oraz kreatywne zadania,

– ćwiczenia pobudzające wyobraźnię,

– teksty źródłowe wymuszające samodzielne myślenie.